Feminism.

Hejsan! Jag vill prata lite om feminism och just varför jag är emot det. Jag är inte på något sätt emot att alla ska ha exakt samma rättigheter, jag gillar bara inte feminist logik.
 
Till exempel: Säg att en tjej går ut, dricker alcohol och blir full som fan, hon bestämmer sig för att gå hem med någon kille som hon tyckte såg ganska bra ut. När hon sedan på morgonen vaknar och inser vad hon har gjort och ångrar sig, ja då är det bara för henne att gå till polisen och säga att hon blev våldtagen. Det är liksom allt bevis som behövs. 
 
Är det dock tvärtom så att killen är full och bestämmer sig för gå hem med en tjej, så är det fortfarande hans fel, för alla vet ju att killar blir våldsamma svin när dom dricker, eller? Nä inte riktigt.
Jag säger inte att polisen ser det såhär men det är såhär feministerna ser på saken. 
 
Annat exempel: Män får inte längre skämta om saker som våldtäckt, mord på kvinnor, att kvinnor ska vara i köket m.m. 
Men det är helt okej för kvinnor att skämta om hur dumma och äckliga män är, dom kan skämta om att det är okej att mörda män för dom tillför ju ändå inget åt samhället, eller hur? Hah, jag är ganska så säker på att dom inte hade funnits utan män. Av uppenbarliga anledningar. 
 
Jag säger dock inte att feminism inte behövs alls, absolut inte, det behövs till exempel i Kina, ni vet där man blir mördad för att ha blivit född till kvinna istället för man? 
Det behövs inte i något första världen land som tex. Sverige eller USA.
 
Jag kanske har fel men min åsikt är i alla fall att så länge man kan rösta, köra, jobba och igentligen göra vad man vill och inte blir stenad för att ha varit otrogen eller kastad i fängelse för att man blivit våldtagen, så ska man inte gnälla. Man borde inte ha rätt att gnälla.
 
Sen så är feminism i min åsikt otroligt sexistiskt. 
 
Till ex: "Don't teach your daughters not to get raped, teach your sons not to rape." Ja precis! För killar är ju dom ända som kan våldta, eller hur? Nej inte precis. 
 
 
"End domestic violence against women!" Jaha? Och mot män då? Personligen tror jag att det är fan så mycket
mer kvinnor än män som slåss. För det gör ju ingen skada, eller hur? How about fuck you.
 
Jag tycker bara att det är sorligt att så många människor håller med om detta. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0