Scones.

 
Dom ser lite brända ut, men det förstörde inte smaken speciellt mycket alls! Det var sååå gott, jag har aldrig ätit det innan så jag testade att baka några!
 
Receptet är jätte enkelt och går och hitta om man bara googlar men jag skriver upp det i alla fall.
 
- 3dl mjölk.
- 100g smör.
- 7-8dl vetemjöl.
- 4tsk bakpulver.
- 1tsk salt.
 
Först blandar man ihop mjölet, bakpulvret och saltet. Sedan delar man upp smöret i små tärningar och blandar ner det i mjölet. Finfördela sedan smöret till en grynig massa. 
 
Blanda ner mjölken och rör ihop till en deg, men rör inte överdrivet mycket.
 
Sedan så ska man igentligen dela upp degen i 4 bitar men jag tog typ en handfull och lade det på bakplåtspappret. Så igentligen ska det bli fyra stycken men det beror på storleken på degklumparna.
 
När du har lagt all deg i små bitar på bakplåtspappret så ställer du in det i ugnen på 250 grader i ungefär 10 minuter.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0