Muffins.

Jag vet att det verkar som att jag bakar och lagar mat hela tiden, antagligen för att jag gör det också. Idag hade vi några väldigt mogna bananer liggandes som ingen ville ha, och då gör man ju såklart banan och chokladmuffins! Eller jag gör det i alla fall.
 
 
Såhär ser dom ut!
 
Recept till cirka 12 muffins:
- 2 ägg.
- 3dl socker.
- 2½dl vetemjöl.
- 125g smält smör.
- 2 tsk vaniljsocker.
- ½tsk salt.
- 4 msk kakao.
- 1-2 mogna bananer.
 
FÖRST! Börja med att sätta på ungnen på 175 grader, finns inget värre än att bli klar med smeten och sedan upptäcka att man inte ens haft igång ungnen. Smält sedan smöret, jag hade i tre stycken 35gram toblerones i smöret men det är inget måste, jag tycker bara att det blir godare så! I alla fall, låt det svalna medans du vispar ihop äggen och sockret så att det blir ganska fluffigt, sedan står det att man ska blanda dom torra ingredienserna i en annan skål men jag häller i det i äggsmeten direkt. Så häll alltså i mjölet, kakaon, vaniljsockret och saltet, och blanda sedan i smöret. Ha till sist i bananerna. Vispa ihop allting till en smet och dela sedan upp den i formar som på bilden. Ha sedan in dom i ungnen i ungefär 10 minuter! 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0